lördag 21 juni 2014

Prova-på-paddling av surfskis, SUPar och havskajaker den 26 juni på Ribban

Aterra-Leif kommer ner till Malmö med ett släp med härliga surfskis, havskajaker och SUPar. Du har möjligheten att prov-paddla olika havskajaker (Arrow, Zegul, Dagger, RTM, Tiderace och Islander), surfskis (Allwave och Carbonology) och Stand Up Paddelboards (RTM och Mistral).


Så här fint var det förra året när Leif ordnade prova-på


När: Torsdagen den 26 juni - kl 18:00
Vart: Vid T-bryggan på Ribban
Vem: För alla - såväl total nybörjare som inbitna
Kostnad: Gratis
Att ta med: Har du våtdräkt så ta med den (det kan hända att du får bada), paddel (om du har), flytväst (om du har). Något att dricka, handduk, varma kläder att ta på efter ev bad och ett glatt humör.

Det är ännu oklart om jag kommer fixa korvgrillning..jag funderar på det ;)


Varmt välkomna!


/Viktoria


7 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!

Jag är inte MKK-medlem ännu, men skulle väldigt gärna testa att paddla surfski och kanske nån havskajak. Är det okej att komma förbi och testa trots att jag inte är medlem?

Jag har en egenbyggd Black Pearl som jag paddlat en hel del med, så nån slags paddelkunskap finns det förhoppningsvis.

Mvh,

Ola Kristensson

Anonym sa...

Hej Ola,

Du är varmt välkommen!
Alla är välkomna!

/Viktoria

Anonym sa...

Finemang!

Då skall jag försöka ta mig till Ribban på Torsdag.

Ola

Anonym sa...

Hej! Då skall jag också försöka ta mig till Ribban. Jag är ny i Skåne men inte i kajak. Tänkte komma förbi ikväll med två paddelintresserade vänner. Är det Malmöhusvägen 10 som gäller för att hitta rätt?


Mvh,
Philip

Anonym sa...

Om det gäller för att testa Aterras kajaker, surfskis och SUPar så är det 18:00 på Ribbersborgsstranden vid T-bryggan (två bryggor söder om Kallabadshuset). Alltså INTE vid vårt klubbhus. Ni är varmt välkomna!

/Viktoria

Sanna sa...

Så kul! Kommer det fler tillfällen i sommar? Hade hemskt gärna velat prova!

Anonym sa...

Hej Sanna,

Du kan ju alltid höra med Leif på Aterra www.aterra.se eller hälsa på honom i Helsingborg. Han anordnar även kurser tex i havskajak.

/Viktoria