söndag 13 augusti 2017

Initialvippig tur

Morgonen började med att jag fick cykla hem igen efter att ha kommit halvvägs. Jag hade glömt skor. Det, skulle det visa sig, bara vara mitt första misstag!


 Nästa var när jag lyckades dirigera chaufför Mikael till ett ställe där man kunde köra till brons utkiksplats, inte påfarten. Efter en stund var vi dock på bron, om än försenade. Jag skickade då ett mejl till Peer som väntade vid Kajakhotellet om att vi var lite försenade = misstag tre! När jag var hemma på kvällen hade jag nämligen ett trevligt meddelande från Per N som berättade att han var på väg på kalas och att det nog blivit fel. 

Det STORA misstaget uppdagades dock när vi kom till Kajakhotellet, där turledare Peer och KAJAKEN väntade. Vi (jag) hade inte uppfattat situationen, då mötesplatsen blivit ändrad kvällen innan. Och nu var släpet på väg till Esrum! Eftersom vi var sena hade det kommit halvvägs, men det var inget att be för. Stefan fick vända och någon timme sena kom vi så iväg alla. Hade assisterande turledare varit en anställning, hade jag inte kommit ifråga för årets lönelyft!

Själva paddlingen blev i alla fall jättebra. Härlig tur, med lunch i en lövskog. Lite roliga vågor på andra halvan. Tur med vädret, trots mycket regn i Malmö fick vi bara lite grann de sista 10 minuterna. Ett stopp vid ett glasscafé strax innan iläggningsplatsen förgyllde eftermiddagen ytterligare. En eloge till Karin, Karin och Mirja som trots att de är ganska nya klarade 16 km med bravur!


På hemvägen blev jag, föga förvånade, entledigad som vägvisare, till förmån för GPS:en. Den hade nog också en dålig dag för vi fick köra genom centrala Köpenhamn och en sväng neråt Dragör innan vi kom på bron igen. Vi klarade dock, med ca två minuters marginal, att komma före släpet. 

Monica Grönberg

Inga kommentarer: